BODY STYLING

Posilování a tvarování problémových partií

 

  • Body styling pomáhá rovnoměrně formovat a zpevňovat postavu. Trénink se soustřeďuje na formování svalů celého těla, můžeme se ovšem zaměřit pouze na problémové partie – stehna, hýždě a břišní svaly.
  • Body styling je kombinace klasického aerobiku který slouží k zahřátí celého těla, a posilování. Tempo se střídá podle toho, které svalové skupiny zrovna procvičujeme, přičemž byste měli periodicky střídat svaly horních a dolních končetin, aby nedošlo k jejich přetížení.

Cvičením se zpevňuje a formuje celé tělo (a zejména problémové partie), dochází také k protažení a posílení těla. Výhodou je, že je vhodný pro jedince různého věku s různou kondicí a působí jako odreagování.

Při cvičení se používá náčiní – například posilovací gumičky, činky a míče, naopak se ale nemusíte učit složité choreografie.

 

Náplň lekce
  • Lekce začíná zahřátím a tzv. prestrečinkem. Důvodem je zahřátí a protažení svalů, aby nedošlo v hlavní části hodiny k jejich poranění.
  • Většinu hodiny zabere snadná aerobní sestava, která se střídá s posilovacími bloky.
  • Posiluje se ve stoje i na zemi. Je důležité vykonávat cviky pořádně, aby byly správně účinné a abyste se nezranili. Důležité je pravidelné dýchání. Každý cvik by měl být prováděn tahem a tlakem. Nejprve se posilují velké svalové skupiny, potom se přechází na skupiny malé.
  • Lekce končí strečinkem, protože namáhané svalstvo je potřeba protáhnout, aby nebolelo a nezkracovalo se.

 

BOSU

je velmi oblíbený systém cvičení určený pro zpevnění svalů celého těla

Základem bosu cvičení je speciálně vyvinutá nafukovací kopule BOSU ® Balance Trainer, kterou používáme jak stranou rovnou, tak vypouklou.

Bosu je určen pro různé druhy balančních, rehabilitačních, relaxačních a posilovacích cvičení,  svůj původ má v rehabilitaci.

Díky širokému rozsahu použití může bosu cvičení používat osoba jakékoli věkové kategorie od amatérů až po vrcholové sportovce.

Při cvičení na bosu hledáte cestu nejmenší stálosti, odolnosti, s co nejmenší námahou. Již při základním cviku, stoji oběma chodidly na „bublině“ si uvědomíme, že pouhý stoj na bosu je velmi komplexní a dynamický. Dochází k rozvoji centrálního nervového systému a umožňuje tak vzájemnou interakci systému intuitivně nalézat pozici nejmenšího odporu.

  • BOSU cardio trénink podobným způsobem jako na stepech využívá bosu k poskokům, výskokům, lungům … Vystupování a sestupování z bosu překonáváním výškového rozdílu a společně s udržováním stability pomáhá vytvořit trénink mnohem náročnější a pestřejší,  jumpy či plyometrické cviky zlepší výkonnost a hbitost.
  • BOSU silový trénink je vhodný pro rozvoj svalů dolních končetin – dynamické dřepy, výpady, unožení, přednožení, zanožení. Zapojení svalů horní části těla – posilování s činkami (ve stoje, v kleče, v lehu na bosu), různé varianty kliků,jednodušší varianty na polokouli, náročnější provedení při otočení bosu.
  • BOSU Core je cvičení pro všechny věkové skupiny s pomůckou BOSU. BOSU Core je zaměřeno na posílení centra těla (hluboký svalový stabilizační systém). Řadí se k pomalým formám cvičení. Cvičení vede k efektivnějšímu zapojení svalů středu (core) a posílení kosterního svalstva všech svalových skupin. BOSU Core je lekce pilates, při které se používá cvičební pomůcka BOSU.
  • Bosu – flexibilita a relaxace je cvičení ve stoji, v kleče či v lehu na vrcholu bosu při protahování – strečinku, využití výškového rozdílu, protažení s výdrží v krajních pozicích.

 

BOSU je totiž hlavně pomůcka určená k balančnímu cvičení, pomáhá udržovat rovnáváhu a zlepšovat držení těla.

TABATA

INTERVALOVÝ TRÉNINK je cestou ke štíhlé, a v případě mužů i ke svalnaté a vyrýsované postavě.

  • Tabata je intervalové cvičení HIIT (high intensity interval training) zaměřené na  vysoký a  intenzivní  výkon ve velmi krátkém čase.
  • Tabata je kombinace aerobního a silového cvičení s velkou účinností.
  • Tabata nabízí rychlý způsob, jak se dostat do formy do pouhých čtyř minut vysokou intenzitou cvičení.

 

Na tuto metodu cvičení přišel japonský vědec Dr. Tabata tak, že provedl výzkum na dvou skupinách sportovců.

 

  • Intervalový trénink je charakterizovaný jako krátká činnost vysoké intenzity a rychlosti. Tento intenzivní úsek je následován tzv. zotavovacím obdobím. V zotavovacím období se vrátíte do svého standardního tempa, při kterém příjemně „relaxujete“ jednoduchou aerobní choreografií.
  • Intervalový trénink rapidně zrychlí váš metabolismus, tím Vaše tělo spálí větší množství kalorií a tuků. Budete tak spalovat tuky i po tréninku, až budete sedět u televize. Při klasickém aerobním cvičení tohoto výsledku nikdy nedosáhnete.
  • Intervalový trénink je krátký – 15 až 20 minut intenzivního intervalového tréninku je z hlediska sportovních výsledků ekvivalentem 40 až 60 minut kardio tréninku ve stále stejném tempu.
Jak intervalový trénink probíhá?
  • protažení a rozcvičení
  • samotný intervalový trénink, kdy každý interval má dvě fáze – posilovací a aerobní (aerobik, tanec)
  • strečink

 

Komu je určen intervalový trénink?

Intervalový trénink je vhodný pouze pro lidi, kteří disponují kvalitním kardiovaskulárním systémem. Jistě se nehodí pro cvičence oslabené nebo nemocné. Nemuselo by se vám to vyplatit.

KRUHOVÝ TRÉNINK

lektorka:   Martina Pišťáčková

Co je kruhový trénink?

Kruhový trénink je cvičení, při kterém jedinec nebo celá skupina cvičí různé svalové partie. Trenér určí skupinu cviků na procvičení partií celého těla a poté se jednotlivé cviky provádějí v rychlém sledu za sebou.
Jedná se o vynikající prostředek ke zpevnění těla, zlepšení fyzické kondice a k redukci hmotnosti. Trénink není určen pro budování masivní svalové hmoty, a proto se hodí všem, kteří chtějí spojit příjemné s užitečným a berou cvičení pouze jako doplněk k jinému sportu.

Kruhový trénink je jako starý přítel – je tu a je vždy připraven Vám pomoci, když ho potřebujete. Jedná se o rychlou a efektivní cestu, jak zlepšit sílu a kondici.

2. Přednosti kruhového tréninku:

  • Podporuje vyvážený rozvoj jednotlivých svalových partií.
  • Ochraňuje Vás před rychlým přechodem na těžké váhy, čímž předchází zranění.
  • Trénuje srdce a kardiovaskulární systém.
  • Je možné ho provádět jak s činkami, tak na přístrojích nebo kombinací obojího.
  • Umožňuje nárůst síly s malým počtem jak základních, tak pomocných cviků.
  • Šetří klouby.
  • Umožňuje různou rychlost svalové práce.
  • Je ideální pro sportovce různých sportovních aktivit.
  • Je nenáročný na čas při vysoké intenzitě tréninku.

3. Jak kruhový trénink probíhá?

Na začátku tréninku trenér vybere různá stanoviště, na kterých budou jedinci cvičit. Na každém stanovišti člověk posiluje čas, který mu trenér určí a poté se rychle přesune na další místo.

4. Kolik spálím kalorií?

Tím, že při kruhovém tréninku zapojujete všechny svaly těla, spalujete poměrně dost kalorií. Při maximálním nasazení spálí dospělý člověk až 2500 kalorií. Hodnota spálených kalorií se však může u lidí měnit. Záleží na vašem cvičebním nasazení.

Komu je určen intervalový trénink?

Intervalový trénink je vhodný pouze pro lidi, kteří disponují kvalitním kardiovaskulárním systémem. Jistě se nehodí pro cvičence oslabené nebo nemocné. Nemuselo by se vám to vyplatit.

KALANETIKA

 

Kalanetika je cvičením, které je založeno na posilování ve statických polohách. Jeden cvik se skládá z malých plynulých pohybů, které mnohokrát opakujeme. Cviky většinou nejsou těžké, vyžaduje se ale jejich precizní provedení.

Kalanetika je poměrně jednoduché a nenáročné cvičení, jehož účelem je svalstvo zpevnit a vytvarovat. Cvičení je zaměřené na současné stahování a protahování svalů – tím se tělo nejen posílí, ale zvýší se i jeho pružnost. Základem je časté opakování pohybů s malým rozsahem.

Kalanetika je cvičení je založené na svalovém stahování a protahování zároveň, tímto způsobem se svaly posilují a zvýší se tak pružnost celého těla. Kalanetika se může cvičit s hudbou či bez ní, pokud si vyberete cvičení s hudbou, je lepší hudba spíše pomalejší, relaxační, aby vás zbytečně nenutila dělat rytmické neúčelné pohyby. Pro tento typ cvičení je nutné, abyste se ve skupině nesrovnávali s ostatními a cvičili vlastním tempem.

 

Hodina kalanetiky se skládá:
  • z úvodního uvolnění a strečinku, který trvá přibližně 15 minut,
  • následuje samotné formování postavy
  • a na závěr se provádí relaxace.

Kalanetika může být také doplněna o rehabilitační cviky.

Kdo může kalanetiku cvičit

Kalanetika je přínosná pro všechny věkové skupiny, pro muže i ženy. S cvičením není nutné přestat ani v těhotenství, kdy kalanetika může pomoci zpevňovat svaly, které usnadňují porod. Vhodnější je ale speciální kalanetika pro těhotné a samozřejmostí je konzultace s lékařem, který určí, zda a případně od kdy žena může cvičit. Kalanetika také neobsahuje poskoky ani náročnou choreografii, je proto vhodná i pro méně zdatné zájemce či seniory.

 

Na co je kalanetika dobrá

Kalanetika je vynikající cvičení pro zpevnění těla, hubnutí a také pro ty, kteří mají problémy se zády. Zaměřuje se na celé tělo a vytvarovat tak můžete i problematické partie, na které byste se při jiném cvičení nemohli zaměřit. Cvičením se nejen výborně uvolníte, zpevníte si celou postavu a naučíte se vnímat vlastní tělo, kalanetika vám také dodá potřebnou energii a chuť do života.

 

PILATES

  • Metoda vznikla ve 20. letech minulého století. Jejím zakladatelem byl Joseph H.Pilates, po kterém je i pojmenována. J. Pilates se inspiroval ve starých kulturách, především v józe. Pozor jóga to není!!! Ale stejně jako ostatní „měkké“ techniky je to cvičení, při kterém dochází ke spojení a procvičeni těla a mysli.
  • Cvičí se převážně v nízkých polohách se zaměřením na správné dýchání a techniku pilates. Vše probíhá pomalu, tak, aby klienti poznávali své tělo a vnímali své pocity.
  • Jde o účinné cvičení v pomalém tempu dle metody pilates.
  • Cílem je získání svalové rovnováhy, zlepšení celkové pohyblivosti, výrazné posílení vnitřních svalů.
  • Vhodné pro všechny věkové skupiny, začátečníky, včetně žen po porodu.

 

Po konzultaci s lékařem vhodné i pro klienty s pohybovým omezením.

JÓGA

 Jóga je systém cvičení, který má více než 2500 let historie zkušeností a vývoje.  Toto cvičení slouží k celkovému posílení a protažení těla. Při cvičení je důležité si uvědomit své tělo, cvičit v souladu s vlastním dechem a postupně posouvat své limity. Pravidelným cvičením dochází nejen ke zlepšení fyzické kondice a držení těla, odstranění některých zdravotních problémů (např. bolestí zad), ale také ke zlepšení psychického stavu a odstranění stresu. Cvičení jógy se proto doporučuje i jako kompenzace k uspěchanému životnímu stylu.

 Celý program je založen na rozpuštění, odstranění napětí v mysli pomocí koncentrace a dechových cvičení, aktivací energetizačních drah, pomocí jednoduchého cvičení, založeném na základních prvcích jógy, pohybové meditace, koncentrace. Naučení se vědomého pohybu a správného dýchání, je prvotním základem změn fyzického i psychického stavu.

Cvičení klasických ásan-poloh na korekci páteře, pránájáma – dechová cvičení, koncentrační a relaxační techniky, pohybová koordinace s dechem.

Po zvládnutí základů budeme navazovat na speciální systém cvičení zaměřený na čakry (energeticko-psychická centra), založený na ásanánech (posicích), pranájámě (dechových cvicích), koncentraci a relaxaci.

Závěrem každé hodiny je nada- jóga, při relaxaci, poslech speciální hudby pro vnímání zvuků, barev a vibrací tónů, které přináší hlubší psychické i fyzické uvolnění.

Vhodné pro ženy i muže začátečníky i pokročilé.

VINYASA JÓGA

Vinyasa je plynnulý jogový  tanec, kde dech udává tempo našim pohybům.

Po protažení na začátku, rozproudíme energi pozdravem slunci, pak se uvelebíme v pár pozicích ve stoje (možná si i trochu zabalancujeme), a hodinu ukončíme protažením v sedě, pár rotacemi a pak už jen následujé slastná finální relaxace.

Vhodné pro všechny – jak zkušené  jogíny a jogínky, tak úplně nováčky
V případě zdravotních potíží je důležité o nich informovat lektora.

 

POWER JÓGA

 

Lekce Power jógy (Core jóga) jsou dynamické, s plynulými přechody mezi pozicemi na vlnách dechu. Lekce jsou spíše silovějšího typu, zaměřeny na posílení svalů hlubokého stabilizačního systému. Jednotlivé pozice jógy se dynamicky střídají a důraz je kladen hlavně na sílu a ohebnost.

Rozvíjí koncentraci, vědomé ovládání těla, ale je vhodná i ke zhubnutí nebo udržení váhy. Vede k relaxaci na psychické i fyzické úrovni. Každý praktikant provádí pozice dle svých aktuálních možností.

Obecně lze doporučit spíše mladším jedincům s touhou po dynamičtějším tempu lekce.

 FIT DANCE

 Zumba

 

  • Nemusíte se ale bát, že byste během lekce nestíhali!  Aby se vám dařilo, nemusíte umět tancovat.
  • Na hodinách se začíná nejprve s velmi jednoduchými sestavami, které se postupně doplňují o nové prvky, a zvládnout je tak může opravdu každý.
  • Na lekci nepotřebujete mít žádné taneční či fitness zkušenosti, je navržena pro každého bez rozdílu věku, váhy či kondice.
  • Tanec je zábava! Při hodině propotíte veškeré oblečení, spálíte až 500 kalorií a přitom budete zářit úsměvem od ucha k uchu. Při hodině si totiž ani neuvědomíte, že cvičíte, nemusíte přemýšlet nad žádnými složitými kroky a budete se cítit jako na party.
  • Latino party Dance je úžasná pro mysl, tělo i duši. Po cvičení se nebude moci dočkat další lekce!

 

FIT DANCE LAT

Cardio latino – kondiční lekce latinskoamerických tanců

 

  •  je taneční fitness hodina plná energie, skvělé hudby a dobré nálady. Kombinuje dynamickou latinsko-americkou hudbu a latinsko-americké tance. Využívá tance jako Samba, Cha cha, Rumba, Pasodoble, Jive a salsa a mnohem více … 
  • Vychází z principu, že cvičení by mělo být zábavné a jednoduché. Sexy a energické latino rytmy vytvářejí PÁRTY ATMOSFÉRU, která vás strhne do víru pohybu.
  • Je to taneční lekce, která Vám zaručeně zvedne náladu!

 

Choreografie střídají pomalé a rychlé rytmy na principu intervalového tréninku s cílem spalovat tuky, formovat a posílit celé tělo.

Zaměřují se na svalové partie jako hýždě, nohy, ruce, břicho a ten nejdůležitější sval těla, vaše srdce!

Kombinace latinskoamerických a exotických rytmů vytváří skvělou party, na níž můžete vytancovat 500 – 1000 kcal za hodinu a zanechá ve Vás skvělý pocit a dobrou náladu.